24 mai 2008

Masina de vreme buna !

Audi va construi o versiune speciala, de serie mica, a modelului TT, intitulata Clubsport Quattro.

In Orientul Mijlociu sunt multi bani si putine zile ploioase. Nu trebuie sa mire ca Audi s-a gandit sa construiasca o versiune mai speciala si limitata a modelului TT, unul dintre cele mai reusite din portofoliul sau.

Masina de vreme bunaAudi TT Clubsport Quattro, dezvoltat pe baza conceptului cu acelasi nume prezentat anul trecut, este un autoturism puternic, aratos, garnisit cu tehnologie de ultima ora, desigur exclusivist si... fara acoperis. Exact, primele fotografii oferite de Audi in aceasta saptamana nu infatiseaza un cabriolet cu acoperisul coborat, ci chiar masina asa cum va fi ea produsa, cumparata si condusa in tarile din jurul Golfului Persic, acolo unde ploua doar cu bani. Potrivit lui Bernd Rosenbichler, directorul de marketing Audi pentru regiunea Orientului Mijlociu, citat de „Car Magazine“, TT-ul fara acoperis va fi comercializat in exclusivitate in acea parte a globului, intr-un orizont de timp neprecizat.

Aproape 300 de cai-putere


Desigur, in afara detaliului principal, care il evidentiaza atat de bine, Clubsport Quattro este un TT in toata puterea cuvantului.

Alte amanunte speciale sunt: parbrizul foarte ingust, geamurile laterale cu o taietura deosebita, cadranele de bord retusate, insertiile de aluminiu care abunda in habitaclu, ecartamentul marit cu 80 de milimetri si motorul pe benzina de 2.0 litri turbo, din care inginerii Audi au extras nu mai putin de 296 de cai-putere!

Deocamdata, constructorul german nu a facut nicio referire la pret. Avand in vedere ca este vorba de o editie limitata (50-100 de bucati) destinata unei piete cu clienti care nu se uita la bani si ca TT-ul de serie nu-i tocmai ieftin, e firesc sa ne gandim la o suma frumusica.

Doua generatii reusite

Seria TT a fost lansata cu mult succes in 1999. Inca de la inceput, au fost disponibile doua versiuni de caroserie, coupé si cabriolet (cu acoperis textil retractabil). A doua generatie a debutat in 2006, cu varianta coupé. Noul roadster a patruns in showroomuri anul trecut.

In prezent, TT Coupé si TT Roadster dispun de trei motoare pe benzina si unul pe motorina. Cel mai mic, 1.8 TFSI, recent intrat in oferta, dezvolta 160 CP. Cel mai mare, V6 3.2, care, paradoxal, nu e si cel mai puternic, are 250 CP. Dieselul 2.0 TDI, si el o noutate, dispune de 170 CP. Cei mai multi cai-putere, 272 mai precis, sunt livrati de un 2.0 TFSI „dopat“ special pentru proaspatul „sportiv“ al gamei - TTS.

Toate TT-urile, indiferent de versiunea de caroserie (mai putin cele echipate cu motorul 1.8 TFSI), pot fi dotate cu sistemul de tractiune integrala Quattro.

SUCCES

TT-ul in Romania


La noi, cel mai ieftin TT Coupé are sub capota un motor 2.0 TFSI de 200 de „cai“ si costa 35.923 de euro cu TVA inclusa. Conform statisticii APIA (Asociat ia Producatorilor si Importatorilor de Automobile), in primele patru luni ale anului s-au vandut 11 TT-uri, cinci Coupéuri si sase Roadstere.

CASETA TEHNICA

Motor: 2.0 litri turbo

Putere maxima: 296 CP

Transmisie: integrala Quattro, S-tronic

0-100 km/h: 5 secunde (estimativ)

Pret: necomunicat

Productie: 50-100 unitati (estimativ)

0 Comments:

Post a Comment



Pana acum oameni mă citesc. O poţi face şi tu dacă te abonezi prin orice Add to Google Reader or Homepage feedreader